Word jij ons nieuwe Raadslid?

In maart 2018 kiezen de bewoners van de gemeenten Veendam, Pekela en Stadskanaal in elke gemeente een nieuwe gemeenteraad.

GroenLinks zoekt daarom gedreven en maatschappelijk betrokken kandidaten die het lokale beleid schoner, groener, duurzamer en socialer willen maken. Als dat iets voor jou is, meld je dan vóór 1 september 2017 aan bij een van deze bestuursleden van de GroenLinks afdeling Veenkoloniën (waar Veendam, Pekela en Stadskanaal onder vallen):

Theo Mooijman, voorzitter, thcm@kabel.netvisit.nl

Elly Knevelman, penningmeester, hansellyknevelman@home.nl

Als je je aanmeldt, ontvang je in een gesprek met één van de bestuursleden uitleg over de procedure, over het werk van een raadslid en van de steunfractieleden en vertel je zelf over jouw motivatie en achtergrond. Je krijgt een bewilligingsformulier mee ter invulling, indien de kandidatuur wordt doorgezet.

Een gesprek met de kandidatencommissie vindt plaats indien je opteert voor een van de kopplaatsen van de ranglijst. Dat gesprek vindt plaats in september waarna de kandidatencommissie met een voorstel komt voor de conceptkandidatenlijst aan de leden.

De Algemene Ledenvergadering van GroenLinks Veenkoloniën stelt vervolgens eind november 2017 de definitieve kandidatenlijsten vast.