Twaalf bedrijven en oragnisaties presenteren zich in winkelcentrum De Helling.

Voor het eerst wordt er in Oude Pekela in het overdekte winkelcentrum “de Helling” een Duurzaamheidsmarkt georganiseerd op initiatief van GroenLinks Pekela.

Doel van deze markt is de inwoners in onze regio te informeren over de vele mogelijkheden die er zijn om bewust te kiezen voor energiebesparing, duurzame vormen van energie en milieuvriendelijke producten. De klimaattop in Kopenhagen heeft aangetoond dat de klimaatcrisis een probleem is waar wij allemaal mee te maken krijgen. Maar tegelijkertijd dat oplossingen door de mensen zelf dichterbij kunnen worden gebracht.

Een 12-tal bedrijven en organisaties zal zich zaterdag 13 februari presenteren met nieuwe vormen van energie, besparingsmogelijkheden en tips waarmee mensen zelf aan de slag kunnen gaan en daarbij ook geld kunnen besparen. Zo zal het bedrijf Elmonet met een volledig elektrische auto aanwezig zijn, zal GasTerra de nieuwste HRe ketel presenteren die met de warmte van gas tegelijkertijd elektriciteit opwekt. De voordelen van aardwarmte zonnecollectoren en panelen zullen worden getoond. Bezoekers kunnen deskundig advies krijgen over energiebesparing en hoe milieubewust om te gaan met onze omgeving.

De duurzaamheidsmarkt zal op zaterdag 13 februari om 10.00 uur officieel geopend worden door burgemeester Schollema van de gemeente Pekela. De markt duurt tot 16.00 uur.

Mocht U naar aanleiding van deze duurzaamheidsmarkt vragen hebben of nadere inlichtingen willen, dan kunt U contact opnemen met :

Coen Oosterveld, Burgemeester van Weringstraat 4, 9665 GS Oude Pekela.

Tel: 0597 – 613196. E-mail: c_oosterveld@yahoo.com