Conceptkandidatenlijst GroenLinks bijna gereed.

3 juli 2009

Een klein jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 breken er voor de politieke partijen weer drukke tijden aan, zo ook voor GroenLinks. In maart is de Kandidatencommissie al begonnen met haar opdracht: het samenstellen van een conceptkandidatenlijst. Verder moet er een verkiezingsprogramma worden geschreven en staan er weer diverse promotieactiviteiten op stapel.

Waarschijnlijk wordt het een spannende verkiezingsstrijd. De campagnecommissie van GroenLinks heeft zich als doel gesteld om minimaal twee zetels te veroveren. Enkele vragen die de Pekelder kiezers zich ongetwijfeld zullen stellen: Zal de PVDA werkelijk veel zetels aan de SVP verliezen? Lukt het de SVP om veel nieuwe stemmers te trekken? Kan de SP zich handhaven? Zijn er volgend jaar drie partijen nodig om een college te vormen?

GroenLinks heeft in ieder geval de ambitie om na een afwezigheid van 4 jaar in 2010 terug te keren in het college. De acties van GroenLinks om kandidaten te werven, waaronder een advertentiecampagne, hebben hun vruchten afgeworpen.

Deze week heeft de kandidatencommissie een voorlopige conceptkandidatenlijst samengesteld. Op de lijst nieuwe gezichten, bekende gezichten maar ook verrassende gezichten. Daarnaast heeft zich een kandidaat gemeld voor een wethouderspost. Al met al ziet GroenLinks de gemeenteraadsverkiezingen met vertrouwen tegemoet.

In november zullen de leden de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vaststellen.

Wordt vervolgd …

Elly Knevelman